Koleksi Lagu-Lagu Rakyat Sarawak


Kali ini saya ingin berkongsi lagu-lagu rakyat Sarawak daripada koleksi Lagu-lagu Rakyat saya. Ini mengingatkan saya semasa bertugas di SMK Datuk Patinggi Hj. Abdul Gapor, Kuching (SMK Stampin) suatu ketika dulu (1984-1990). Pada masa itu saya ditugaskan mengajar Pendidikan Islam walaupun tiada pengkhususan mp tersebut, penasihat Pasukan Kadet Polis dan mengetuai kugiran Jabatan Pendidikan Sarawak (secara kebetulan saya menjaga peralatan/incharge) kugiran sekolah tempat kumpulan kami berlatih. Sekadar cerita lama...

Terdapat beberapa minus one juga diselitkan dalam koleksi ini. InsyaAllah saya akan tambah lagi lagu-lagu ke dalam posting ini dari masa ke semasa.

Semoga bermanfaat.

Lagu-lagu Rakyat Melayu Sarawak

  1. Ceridak
  2. Chang Gencot
  3. Chang Gencot (Minus One)
  4. Chong Chong Nje
  5. Chong Chong Nje (Minus One)
  6. Main Dango Dango
  7. Main Dango Dango (Minus One)
  8. Nasehat Kakak
  9. Nasehat Kakak (Minus One)
  10. Oh Adikku
  11. Oh Rambulan
  12. Pantun Mensia
  13. Pantun Mensia (Minus One)
  14. Tegeleng-geleng
  15. Tido Lah Adikku
  16. Puteri Santubong
Dibenarkan copy posting ini, tetapi mohon sertakan sekali link asal.


1 Komentar untuk "Koleksi Lagu-Lagu Rakyat Sarawak"

Boleh bagi saya lirik lagu tergeleng-geleng? Please I beg you!

Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2014 Rasa Kami - All Rights Reserved
Template By Catatan Info